Tablete
Informatii despre...
Newsletter

Introdu numele si adresa ta email pentru a primi cele mai noi oferte ale TabletWorld.ro

Numele tau
Adresa email
Nu ai timp? Te cautam noi!

Telefon: 021.318.62.18

Telefon: 021.318.62.19

Daca doriti sa fim noi cei care va contacteaza, folositi facilitatea

Cele mai noi promotii TabletWorld.ro

Home » Stiri » Mărcile de tablete chinezeÅŸti pun probleme iPad-ului

Mărcile de tablete chinezeşti pun probleme iPad-ului
Marti, 19 Iulie 2011 12:13:26

BEIJING – Analiştii spun că pentru compania Apple va fi destul de greu să-şi păstreze cota din piaţa de tablete a Chinei, deoarece mărcile chinezeşti în continuă creştere încearcă din ce în ce mai mult să-şi câştige tot mai mulţi clienţi.

Sun Peilin, un analist la furnizorul de produse, servicii ÅŸi soluÅ£ii informaÅ£ionale Analysys International din China, declara despre cota de piaţă Apple că se va micÅŸora la aproximativ 70% în următoarele 6 luni în timp ce tot mai multe brand-uri made-in-China încearcă să intre pe piaţă.

În primul trimestru al acestui an, în China, tabletele iPad şi iPad 2 au avut o cotă de 78,3% din piaţă, urmate la mare distanţă de produsele Samsung, 5,1% şi de tabletele locale ErenEben, cu un procent de 4,5%.

Informaţiile din raportul Analysys International indică faptul că în anul 2011 în China se vor vinde mai mult de 4,5 milioane de tablete ale mărcilor locale.

Companii locale precum Lenovo, Acer şi gigantul de electrocasnice Haier Group au început să-şi lanseze propriile tablete în acest an.

Raportul Analysys International arată cum creşterea numărului de fabricanţi de tablete din China a împins vânzările la peste 1 milion de unităţi în primele trei luni ale lui 2011.

Apple şi-a lansat versiunea WiFi a iPad 2 în China în data de 6 Mai. Conform unui raport al presei locale, unul dintre cele mai mari magazine Apple din Beijing a anunţat că stocul s-a golit în numai 4 ore de după lansare.

Magazinul companiei din centrul Beijingului a fost forţat să închidă, după ce a izbucnit o încăierare în mijlocul freneziei fanilor de a-şi procura un iPad 2.

Apple a vândut mai mult de 600.000 de iPad-uri în China, în primul trimestru al lui 2010.

Pe 20 Mai a avut loc o explozie mortală la fabrica Foxconn de asamblare a iPad-urilor din Chengdu, provincia Sichuan, lăsând în urmă 3 decedaţi şi 15 răniţi.

Conform lui Tong Bin, analist la iResearch Consulting Group, accidentul ar fi scăzut simţitor producţia iPad, cu câteva sute de mii în următoarea lună. Fabrica Foxconn de la Chengdu deţine circa două treimi din producţia iPad din China.

O dată cu intrarea pe piaţă a mai multor companii chinezeşti au crescut mult livrările în străinătate a tabletelor asiatice, iar competiţia de pe piaţa tabletelor va deveni din ce în ce mai acerbă.

Cel mai mare obstacol întâmpinat de companiile din China este modul în care acestea vor dezvolta un unghi de marketing diferit împotriva lui Apple, care să fie competitiv.

Există două pieţi separate pentru tablete: divertisment şi business. iPad-ul este un mare competitor pe target-ul de divertisment, astfel că producătorii chinezi ar trebui să se orienteze cu precădere către aripa de afaceri.

Un raport din luna Mai 2011 al Analysys International arată că în jur de 61% din utilizatorii de celulare cred că o tabletă PC este potrivită pentru business, cum ar fi călătoriile de afaceri, iar 50% dintre utilizatori au declarat că şi-ar dori o tabletă pentru a se distra.

Unele firme chinezeşti au progresat deja, explorând noi domenii de utilizare a propriilor tablete, altele decât divertismentul.

Anul trecut, compania ErenEben Information Technology din Beijing, un producător de tablete cu target business, a câştigat un contract guvernamental, prin care să furnizeze a doua generaţie de tablete a companiei către departamentul de poliţie din regiunea autonomă Guangxi Zhuang.

Potrivit CEO-uli ErenEben, Fang Liyong, compania a vândut aproape 150.000 de unităţi din primele două generaÅ£ii de tablete, în 2010, clasând firma ca fiind cel mai renumit brand local în funcÅ£ie de volumul de vânzări.

Acesta a declarat că, în prezent, ErenEben vinde lunar aproape 30.000 unităţi în 2011, chiar dacă preţul unei tablete este uneori mai ridicat decât cel al unui iPad echivalent, datorită tehnologiilor speciale diferite de cele ale unei tablete Apple, concentrate pe nevoile poporului chinez.

Având ecranul touch dezvoltat de producătorul japonez de tablete grafice Wacom, tabletele ErenEben au fost proiectate să ofere o experienţă similară scrierii pe o coală de hârtie reală.

Compania crede că o tabletă conformă cu obiceiurile tradiţionale de a scrie mult a poporului chinez, în cele din urmă, va acapara piaţa de afaceri high-end a ţării.

ErenEben plănuieşte până la finele acestui an să lanseze cea de-a patra generaţie de tablete proprii.

Managerul companiei declara că ErenEben are un mare potenţial de creştere, deoarece piaţa de tablete din China este atât de vastă, iar gigantul Apple nu o poate cuprinde în întregime.

Sursa: China Daily

<< Microsoft introduce Windows...  

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor